?

Log in

No account? Create an account
 
 
28 July 2016 @ 05:06 am
Marking email as spam  
When PostJobFree user marks our email as spam in their email inbox (e.g. on yahoo, gmail or aol) - we delete that user account from PostJobFree.
In addition, we blacklist such email and do not allow creating another account with such email.

The reason behind it is to improve email deliverability to the inboxes of users who actually want to receive our emails.

So, when PostJobFree visitor is trying to create new account with blacklisted email, PostJobFree shows:
-------
We blacklisted your johndoe@aol.com email because on 2015-11-30 16:28:27 UTC you marked email PostJobFree sent to you as spam in your @aol.com inbox.
Could you please let us know at support@postjobfree.com why you marked our email as spam?
Meanwhile you may try using another email.
-------


Yesterday I received angry email from blacklisted user:
=====
I tried to apply to a job today. The posting was from Beyond. I got an ugly message from you that said 8 months ago I listed one of your e-mails on AOL as spam and you blacklisted my e-mail address. You wanted to know why I listed you e-mail as spam. Since the incident you supposedly listed was 8 months ago I have no idea what you are talking about, nor would I remember any information.

I made a complaint to AOL.
=====

How should I reply to that angry blacklisted user?

Update 1:
How to get spam reports feedback

Update 2:
====================
From: Dennis Gorelik <support@postjobfree.com>
To: johndoe <johndoe@aol.com>
Sent: Thu, Jul 28, 2016 8:33 am
Subject: Re: Your e-mail

Could you please forward your AOL complaint (and their reply, if any) to me?

My concern is that if you randomly marked our email as spam in the past - it will keep happening in the future.
====================
From: johndoe <johndoe@aol.com>
To: support@postjobfree.com
Date: Thursday, July 28, 2016, 10:20:47 AM
Subject: Your e-mail

1. No reply from AOL, did not expect one.

2. If I had listed your site as spam none of your other e-mails, including this one, would have made it to me.

3. If you blacklisted my e-mail 8 months ago, why have I not seen anything until yesterday.

4. Remove my name from your system.
====================

Bottom line: it rarely makes sense to deal with angry users.
The only real benefits from such communications are learning and entertainment.
 
 
 
We come in peace!: derodevelop7 on July 28th, 2016 09:55 am (UTC)
We are sorry blah-blah, we had to do this in order to ensure deliverability etc. etc.
In the meantime the ban has been lifted, enjoy our service; please forward the reply from AOL should you get one. Thank you for your patience and trust.
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 10:00 am (UTC)
Why do you think we should lift the ban?
He may mark our email as spam again and reduce deliverability to other users.
It does not look like he feels sorry for marking our email as spam.

Edited at 2016-07-28 10:01 am (UTC)
Сисадмин-любительulrith on July 28th, 2016 12:23 pm (UTC)
The approach is cool :)
Завидую прям. У нас тоже есть такие альтернативно одарённые товарищи которых очень хочется забанить
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 01:30 pm (UTC)
Если очень хочется забанить, то почему бы не забанить?
Сисадмин-любительulrith on July 28th, 2016 01:31 pm (UTC)
Начальство не велит :)
А я бы лично с особым удовольствием сделал бы также как у вас :)
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 01:37 pm (UTC)
А начальству-то зачем такие пользователи?
Платят много?
Сисадмин-любительulrith on July 28th, 2016 01:46 pm (UTC)
Да тут всё сложно. Это на самом деле не наши пользователи а наших клиентов, мы посредники, так что это как дать ремня чужому ребёнку...
Сисадмин-любительulrith on July 28th, 2016 01:48 pm (UTC)
Кстати как вы мониторите отправку в Спам? Поделитесь...
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 03:13 pm (UTC)
Amazon SES gives us spam reports and bounces feedback:
http://dennisgorelik.livejournal.com/74983.html
Сисадмин-любительulrith on July 28th, 2016 03:17 pm (UTC)
О, крутота - спасибо! Будем иметь в виду...
Правда нас это всё не спасёт ибо речь в большинстве случаев идёт о маргинальных почтовых службах вроде Mail.ru...
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 03:20 pm (UTC)
Mail.ru вероятно тоже предоставляет spam & bounces feedback.
Сисадмин-любительulrith on July 28th, 2016 03:22 pm (UTC)
Разумеется предоставляет - но не Амазону же. И не Mailgun которым мы пользуемся.
А собирать такую инфу с каждого сервиса отдельно - это совсем другая история...
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 05:11 pm (UTC)
> но не Амазону же

Почему mail.ru не предоставляет spam reports Амазону?

> собирать такую инфу с каждого сервиса

... должен специализирующийся на этом сервис по рассылке emails.
Сисадмин-любительulrith on July 28th, 2016 07:10 pm (UTC)
>Почему mail.ru не предоставляет spam reports Амазону?

Не имею ни малейшего представления
журнал закрытjuan_gandhi on July 28th, 2016 02:37 pm (UTC)
It kind of makes sense. People forget.

You can thank them for attracting your attention, unblacklist that mail and apologize for the inconvenience. Big deal.
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 02:56 pm (UTC)
It is possible to make a mistake, but not by is he angry about it?

What would be the benefit to me to unblacklist such angry user? There is a good chance he would mark our email as spam again.
журнал закрытjuan_gandhi on July 28th, 2016 05:15 pm (UTC)
Well, this is a good challenge for development - log these events, and make persistent decisions based on the series.
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 05:21 pm (UTC)
That's what we already do: blacklist users based on their spam reports.

Zero tolerance for free users.
Limited tolerance for paid users.
журнал закрытjuan_gandhi on July 28th, 2016 05:28 pm (UTC)
Makes sense to me.
СБsab123 on July 28th, 2016 05:24 pm (UTC)
Можно посылать меньше спама.
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 05:33 pm (UTC)
> Можно посылать меньше спама.

В этом цель и заключается.
Если отписывать тех, кто жмёт "spam", то спама посылается меньше.

Но не всегда удаётся определить что пользователь посчитает спамом, а что нет.
СБsab123 on July 28th, 2016 05:26 pm (UTC)
Ну и кстати, иногда я лично просто промахиваюсь мимо правильного письма и случайно помечаю как спам что-нибудь неправильное. А еще у хотмейла есть "фича", что он умеет предлагать отписаться, и когда это делаешь, то он помечает письмо как спам.

Иногда, кстати, почтовые провайдеры и сами помечают как спам (ну да, от борьбы со спамом больше вреда, чем от спама).
Dennis Gorelikdennisgorelik on July 28th, 2016 05:32 pm (UTC)
> случайно помечаю как спам что-нибудь неправильное.

Ну а потом обратно из spam folder в inbox вытаскиваешь?

> почтовые провайдеры и сами помечают как спам

Это не считается. Считается только когда пользователь сам отправил письмо в спам.

Ну или пользователь уже не существует.
Тогда получается bounce, что тоже плохо, но не так плохо, как spam complaint.
СБsab123 on July 28th, 2016 06:32 pm (UTC)
> Ну а потом обратно из spam folder в inbox вытаскиваешь?

Если замечаю, то вытаскиваю.
krechkrech on August 8th, 2016 06:55 pm (UTC)
А еще у хотмейла есть "фича", что он умеет предлагать отписаться, и когда это делаешь, то он помечает письмо как спам.

Причём он не единственный такой сервис.

(Что намекает также на возможность существования десктопных или мобильных почтовых клиентов с аналогичным функционалом.
Причём в таком случае использование ихней фичи "отписаться" будет означать возникновение события "перемещено в спам" - для самых разных почтовых доменов.)

Edited at 2016-08-08 07:40 pm (UTC)